הצטרפו לקהילה

מרחב כרמיאל ואשכול בית הכרם מהווים כיום את המרכז הלאומי המוביל בתחום תעשייה חכמה ויחד יוצרים את אקוסיסטם גליל 4.0

מיצוי הפוטנציאל הקיים במרחב כרמיאל ואשכול בית הכרם יהפוך את הגליל למנוע הצמיחה הכלכלי המשמעותי ביותר בישראל.

התעשייה העולמית נמצאת בשיאה של המהפכה התעשייתית הרביעית. מהפכה שמשנה מקצה לקצה את הדרך בה חברות וארגונים מתנהלים. משנה את הדרך שבה אנחנו עובדים, חיים ושומרים על כדור הארץ. זו תפישה ארגונית לניהול מפעלים ותהליכים תעשייתיים באופן חכם ומודרני, תוך שילוב טכנולוגיות חדישות. תעשייה 4.0 היא שילוב ההייטק בכל תהליכי היצור, התפעול, ניהול המידע, התחזוקה, וההפצה – היא המפתח לייעול הייצור והגדלת הפריון. התעשייה המתקדמת היא אופטימיזציה של שרשרת הערך בלחיצת כפתור. באתר הגליל 4.0 תוכלו למצוא מידע על אירועים קרובים, אירועים שהיו, ללמוד על התחום ועל אקו סיסטם 4.0 בגליל.

48% התעשייה כבר כאן:

במרחב כרמיאל, אשכול בית הכרם ובצפון בכלל, קיים הריכוז הגדול ביותר של התעשייה היצרנית של ישראל. זהו חלון הזדמנויות היסטורי לגליל ולמדינה. זה הזמן לפיתוח כלכלי עם אימפקט משמעותי על הצפון וישראל. כל הנכסים הנדרשים - כבר כאן, כאן במרחב אשכול בית הכרם, כאן במרכז הגליל!

היזמים כבר כאן:

i4Valley חממת היזמות הראשונה והיחידה בישראל בתחום, הפועלת בכרמיאל ומשמשת כמרכז ההשקעות ב i4.0- הראשון והיחיד בישראל, פגשה בשנה הראשונה להקמתה למעלה ממאתיים חברות. יש כאן יזמים בעלי חזון המהווים את חוד החנית של המהפכה והתעשייה היצרנית של ישראל

ההכשרות וההתאמה לתעסוקה כבר כאן:

אשכול בית הכרם מוביל מיזם STEM מגיל גן ועד תעסוקה בתחום 4.0. מונא חלל לשינוי חנכה רשת אקדמיות-יישומיות להייטק. במכללה האקדמית להנדסה בראודה בכרמיאל, הוכשרו אלפי מהנדסים והנדסאים להיות חוד החנית של תעשייה 4.0 בתוכניות מיוחדות המשלבות הייטק בתהליכי הייצור.

התשתיות המוניציפליות כבר כאן:

עיריית כרמיאל ואשכול רשויות בית הכרם מכינים את התשתיות. בימים אלו נבנה פארק תעשיות חדש בכרמיאל, פארק הייטק בר לב מתרחב, נבנה מרכז הדגמה חדש, מאיץ הגליל לתעשייה חכמה פועל במרחב. העוגנים והנכסים האורגניים נמצאים כאן בלב הגליל. זה המקום הטבעי לפיתוח התעשייה המתקדמת. זה מרחב העתיד של ישראל.

המשקיעים כבר כאן:

חברות מקומיות ובינלאומיות תומכות ומשקיעות במהלך – טמבור, כתר, טרילידור, קליל, פליינג קרגו, WIPRO גבעון ועוד חברות בינלאומיות מביעות עניין ועוקבות אחרי ההתפתחויות כאן בצפון.

הפילנתרופיה והחברה האזרחית כבר כאן:

קרן ראסל ברי, קרן ביחד, קרן רש"י, קרן סטף לחינוך, רוח הגליל, צפונה דרומה, צורים, וקרנות נוספות כמו גם גופי חברה אזרחית הג'וינט אלכא, עתודות צפון, כבר תומכות ומביעות עניין הולך וגובר בפיתוח התעשייה המתקדמת.

המהפכה התעשייתית הרביעית כבר כאן:

עשרות מפעלים בגליל עוברים לייצור בשיטות החדישות ביותר: המכון לייצור מתקדם נמצא כאן בכרמיאל ואחראי לתהליכי אבחון וייעוץ של למעלה מ 200- מפעלים ורשימת ההמתנה לאבחון וייעוץ מתארכת בכל יום ויום.

מה צריך לעשות?

אנחנו כבר בעבודה. עכשיו זו ההזדמנות שלכם ושלכן להצטרף למהפכה. להוביל. להשפיע על החיים של כולנו. על העתיד של כולנו. על העתיד הכלכלי והחברתי של מדינת ישראל.

  • צריך להשקיע עכשיו בתעשייה 4.0 , כאן בגליל.
  • צריך להגדיר את לב הגליל כמרכז הלאומי לתעשייה 4.0 .
  • צריך לתת עדיפות להשקעות i4.0 כאן בגליל.
  • צריך להשוות את התנאים להשקעות למקובל בארץ, כמו מכרז החממות החדש של רשות החדשנות.
  • צריך לייצר תמריצים והטבות להשקעות 4.0 כאן בגליל.
  • צריך לדאוג לפתרונות חדשים עבור התעשייה היצרנית.
  • צריך לדאוג שגלגלי התעשייה הישראלית ימשיכו לנוע ולהניע.
  • צריך לדאוג למחר, לדאוג לדור ההמשך של התעשייה היצרנית.
  • זו האחריות של כולנו, זו המשימה של כולנו, זו ההזדמנות של ממשלת ישראל.

להשפיע בגדול, 4.0 זה הכול!